P0011 Camshaft Posıtıon ”A” –TımıngOver– Advanced Or System Performance (Bank 1): Emme eksantrik (kam) mili zamanlaması aşırı avanslı veya sistem performansı bozuk.
P0012 Camshaft Posıtıon ”A” –Tımıng Over– Retarded (Bank 1): Emme eksantrik (kam) mili zamanlaması aşırı (fazla) rötarlı (geciktirilmiş).
P0011 ve P0012 hata kodları, değişken supap zamanlama sistemi (VVT veya VTC) ile ilgili arıza kodlarıdır. Eksantrik mili dişlisinde bulunan supap zamanlama modülü ve bu modülü çalıştıran VVT yağ kontrol valfinin arızalı olmasından kaynaklanır. Değişken supap zamanlama sistemi, ekstantrik milinin krank miline göre dönüş pozisyonunu değiştirerek, supap zamanlamasını değiştirir. Eksantrik miline avans veya rötar verilir. Bu hata kodları da sistemdeki fazla avans veya fazla rötar durumlarının meydana gelmesi sebebiyle alınmaktadır.
Motor normal çalışma sıcaklığına ulaştığında ve motor devri 550 ila 4000 dev/dk arasında değişirken, eksantrik mili açısı sabit kalıyor veya değişmiyorsa, bu arıza meydana gelmektedir.
Motor kontrol ünitesi (ECU), değişken supap zamanlaması (VVT) sistemini, VVT kontrol valfi ile çalıştırır. Zamanlama değişimi, eksantrik (kam) mili dişlisinde bulunan VVT kumanda modülü ile gerçekleştirilir. ECU, kapalı çevrimle çalışarak sistemi kumanda eder, bir hedef açı belirler, yağ kontrol valfinin bu açıyı gerçekleştirmesini sağlar, daha sonra da sensörlerle durumu izler ve hedef açının gerçekleşip gerçekleşmediğine bakar. Hedef açı ile gerçekleşen açı arasında, limit değerlerin üzerinde bir fark meydana geliyorsa, sistem arıza kaydı oluşturur ve arıza lambasını yakar. ECU sinyaliyle, yağ kontrol valfi yağ basıncını ve yağın akış yönünü değiştirir. Böylece yağ akışının yönüyle VVT modülünün; rötar mı avans mı vereceği belirlenirken; yağ basınç miktarıyla da ne kadar miktarda avans veya rötar verileceği belirlenmiş olur.
P0011 ve P0012 Arıza Kodlarının Sebepleri
*Supap zamanlama sistemi arızası (VVT – VTC arızası)
*Yağ kontrol valfi (selenoid kumanda valfi) arızası
*Motor yağındaki yabancı maddelerden dolayı VVT sisteminde arıza meydana getirmesi.
*Eksantrik (kam) mili dişlisi arızası
*ECU arızası
Bazen motor yağındaki yabancı parçacıklardan dolayı VVT sisteminin çalışması bozulabilir. Yabancı maddeler sistemde dolaşırken yağ filtresi tarafından filtrelenir ve problemin sebebi ortadan kendiliğinden kalkabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder